onsdag 27 juni 2012

Härliga julkort

Mer jul!

Då var det dags för en julrapport igen. Man får ju blanda upp det lite så man inte behöver bara pyssla julkort i december.

Röd cardstock som bas som jag har gjort en rygg på och knutit ett band igenom hålen. Det mönstrade pappret har jag ruggat och chalkat kanterna på. Det mönstrade pappret hade 2 sidor så jag varierade mig.

Motivet har jag stämplat hos min mor. Det är målat med Promarkers och fäst med 3D-kuddar.

Insidan blev likadan på båda korten.

Här är en annan rolig kortvikning, du hittar beskrivningen här. Samma cardstock och mösterpapper som ovan. Jag har chalkat alla kanter med distressdynan walnut stain. Det mönstrade pappret har jag ruggat kanterna på också. Kanten är stansad med Martha Stewarts kantstans. Ett band från sammlingen håller ihop kortet. Tomten har jag stämplat hos min mor och målat med promarkers och distress penna. Blommor och röda julbär som pynt.

Insidan ser ut så här med en liten God Jul stämpel.


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar