söndag 10 juni 2012

TOMIC # 53 - 1st Anniversary!

Hejsan!

Idag är det tävlingsdags igen och tack och lov inte strömavbrott som jag hade sist jag skulle vara med och tävla. Det är Magnolias tävling TOMIC # 53 som jag är med och tävlar med nedan bidrag.

Denna gången får man göra ett alster helt fritt, inga direkta instruktioner mer än att man ska ha en Magnolia stämpel med. I nedan motiv har jag faktiskt 4 stycken stämplar från Magnolia.

Här har jag alltså maskat 3 stämplar i motoviet. Flickan sätter man dit först, sedan får hon en mask så att jag kunde stämpla resväskan/vägvisaren ovanpå (så den hamnar bakom). Därefter fick även resväskan en mask. Då kunde jag stämpla in gräset i motivet också.

Den fjärde stämpeln är den lilla skylten i vänstra övre hörnet.

Så här ser  hela kortet ut. Rosa cardstock som bas. Jag har vikt pappret dubbelt och kört i stansmaskinen, då lagt mallen lite utanför ryggen så att kortet håller ihop. Sedan har jag användt en mindre die till det mönstrade pappret. Alla kanter är chalkade med distressdynan walnut stain.

Lite närmare bild på Tilda på resväskan. Hon har fått stickles på sin spets samt lite extra guldglimmer i håret.

Blad, rosenknoppar, pyntbär, rosor i olika storlekar ett härligt band och sist en liten fjärilscharm.

Liten närbild på den söta textstämpeln.

Denna gång pyntade jag även baksidan av kortet med ett mönstrat papper. Sedan min egna stämpel.

På insidan använde jag en ännu mindre die till att stansa ut ett vitt papper att skriva på. Chalkade kanterna. Stämplade en swirl i walnut stain och satte sedan stickles på hela swirlen.

Hoppas ni gillar mitt kort!


/Rebecka

1 kommentar:

  1. What a beautiful card! I love this stamp very much!
    Thanks for joining us at TOMIC!
    Good luck,
    Neline

    SvaraRadera