torsdag 7 juni 2012

Mors dag - Presentpåse!

Lilla mor firades!

I år ordnade jag en present till svärmor på morsdag från hennes 3 söner och 7 barnbarn (själklart var fruarna/sambo med på ett hörn också). Till presenten så var vi ju tvugna att ha ett kort. Men då tänkte jag att jag skulle testa att göra en presentpåse i stället. Har sett det i tidningar och på nätet och det kan väl inte vara så krångligt?

Så här ser framsidan ut. En rödbrun cardstock som bas. Ett sött Maja design papper med hjärtan i samma färg där jag har ruggat och chalkat kanterna. Gjorde hål i påsen och använde magnolias stans till de vita ringarna runt hålet. Satte band genom hålen och knöt på baksidan, bandet är köpt på Börjes i Tingsryd. Stansade ut Magnolia tagen och satte fast, där hade jag stämplat "Mors dag".

Så här såg baksidan ut. Har köpt nya bokstäver som jag tycker är för ljuvliga. Även hörnstämpeln är ny.

Allt är klistrat på en vanlig brun påse som man kan köpa i hobbybutiker.

Motivet har jag stämplat av hos min mor. Tyckte det passade så bra till Kerstin eftersom hon har 2 isländska hundar. Det var ett kul motiv att måla men jag blev inte riktigt klok på hennes vänsterhand, är det en vante eller en hand? Om det är en hand, var är då vanten?

Blad, pyntbär, rosor, knapp och en charm fick pryda påsen också.

Då undrar ni väl vad som var i påsen???

Ett par örhängen med hennes 7 barnbarns namn stansade. Dessa har jag beställt hos http://www.alskadebarn.se/.


Kerstin blev jätteglad för både presenten och påsen!

/Rebecka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar