måndag 8 augusti 2011

Änglar i mängder!

Änglar finns de?!

Vid jul är det vackrast med änglar. Klart att de finns runt omkring oss hela tiden och skyddar oss och vägleder oss, det tror i alla fall jag. Man får ju tro som man vill. Min sambo bara småler åt mig när jag pratar om energier, änglar, spöken och vättarna i stallet. Jag brukar säga att han ska vara lite mer "troende" för vättarna tycker det är jätteskoj att försnilla bort hans saker i garaget och stallet. Hi hi!

Jag ligger ju som sagt lite efter i rapporteringen därför gör jag nu en liten "grupp" uppladdning av olika julkort som jag har scrappat. Måste ju vara ute i tid!!

Ett vanligt stafflikort, med grönmönstrat papper som jag ruggat och chalkat kanterna med distressdynan walnut stain. Stafflikort är roliga för att man just kan ha dem stående. Det bruna bandet kommer från Börjes. Ängelbilderna har jag köpt på Pappersbiten i Allingsås, även där ruggat kanterna och chalkat dem.

Lite olika blommor. Inte så bra skärpa på detta fotot dock.

Som "stop" för kortet satte jag några utstansade blad som jag stansade hos min kompis Emelie. Sedan en vit blomma med en röd ros ovanpå, enkelt men fint.

Kanten har jag stansat med MS-kantstans. Tillverkat en liten tag med "God Jul önskar" på som jag stämplat med distressdynan walnut stain. Kanterna är givetvis chalkade med samma dyna.

Nästa kort är också en form av stafflikort, 6*6 inch som är vikt på mitten och den övre delen är sedan vikt igen på mitten. På baksidan har jag satt ett litet stopp så att den delen stannar upp. Mönstrat papper från Maja Design (kladdkaka). De kanterna är ruggade och chalkade med distressdynan walnut stain.

Lite blommor, knapp och natursnöre. Bladet kommer från Magnolia.

En liten bit akvarellpappepr som jag stämplat "God Jul" på och sedan chalkat kanterna och pyntat med halvpärlor. Satt dubbelhäftande tejp i ytterkanterna och tryckt ihop det lite så det lyfter upp i mitten.

 En tag är gömd inunder på baksidan, där har jag stämplat med distressdynan walnut stain en liten ram med meddelande. Ett julrött sidenband i hålet så det är lättare att dra ut tagen.

Denna kortvikning har jag provat en gång tidigare och gillar den starkt, du finner instruktioner till hur du gör här. Vinröd cardstock med Maja Designs papper Kladdkaka. Alla kanter på mönsterpappret är chalkat med distressdynan Walnut stain. Den lilla biten bakom änglarna är även ruggade i kanten. Det gröna bandet kommer från Börjes. Kanten är stansad med MS-kantstans.

Änglarna är för söta i sig så jag tyckte inte massa pynt var på sin plats utan lite halvpärlor ute i hörnen räckte.

Inuti har jag fäst en bit vitt akvarellpapper där jag har chalkat kanterna med distressdynan walnut stain. Texten "God Jul önskar" är också stämplad med walnut stain.


Det var ett gäng julkort mitt i sommaren!


Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar