måndag 1 augusti 2011

Badpojken har inte fått nog av att bada!

Härliga sommardagar!

Ett stafflikort med den underbara badpojken som motiv. Svärmor ville ha ett kort till sitt barnbarn William och jag satte mig och knepade och knåpade. Ville gärna göra ett stafflikort men roligt att ha en annan form på.

Mallen som jag användt till formen på cardstocken kommer från en gammal plåtburk som det har varit kaffe i. Den plåtburken fick vi när Johns mormor gick bort, hon bodde i ett hus på Adelsö. Nu är det så att lilla William bor i samma hus nu för tiden, lite skoj! Stämpelmotivet är kompisen Marias.

Så här ser kortet ut när det står upp (på en påtburk från min mor). Ljusblå cardstock och ihopsatt som ett stafflikort. En kakservett i bakgrunden och på nederdelen ett blått mönsterpapper som jag har chalkat kanterna på med distressdynan walnut stain. Lite pärlor längst fram också.

Motivet har jag målat med distress ink färger på 300g akvarellpapper. Klistrat det på en bit vinröd cardstock och sedan sytt kanterna på svärmors symaskin.

En liten närbild på pojkens ansikte. Kanterna är chalkade med distressdynan walnut stain.

Den stora blomman har jag köpt på Panduro, de små är nog från Maria. Knappen kommer hemmifrån mors gömmor. Bladet minns jag inte var jag har köpt.

En bit akvarellpapper som jag har skurit som en vimpel, chalkat kanterna med distressdynan walnut stain. Bokstäverna kommer från Panduro. Satt fast denna med 3D-kuddar och lim.

På sidan av nederdelen har jag stuckit in en tag och knutit lite band och natursnöre i hålet så att det är lättare att dra ut, för att läsa den lilla hälsningen.


Det var allt från badpojkens äventyr!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar