måndag 1 augusti 2011

Vad säger man till någon som sörjer - ett samtal, en kram eller ett kort...

God kväll i stugorna!

Nu har jag köpt min efterlängtade stansmaskin Big Shot. Har testat den lite igår kväll men eftersom jag ligger efter i min kortrapportering så tar det väl ett par dagar innan ni ser något jag har gjort med den.

Kerstins (svärmor) mosters man har gått bort och hon ville sända henne ett kort. Det var lite svårt att scrappa ett kort till någon som sörjer, det finns liksom inte ord eller bilder man kan använda som tröstar någon som har mist sin livskamrat. Men jag gjorde ett tappert försök. De underbara änglabilderna har jag köpt för att använda till julkort har jag tänkt men de passade även detta tillfället. Visst är de underbara!

Ni finner en beskrivning till hur man viker detta kortet här.

Svart cardstock i grunden, Maja Design mönsterpapper "Kladdkaka" som jag har ruggat kanten på den lilla biten. Alla kanter på mönsterpappret är chalkade med distressdynan walnut stain. Ett brunt band knyter ihop kortet, bandet har jag köpt på Börjes.

Bladet är från Magnolia. Blommorna tror jag är från Maria. Knappen är från min faster Lisa. Nålen har jag köpt någonstans...

När du fäller ut kortet ser det ut så här. Inuti har jag satt en bit akvarellpapper som jag har chalkat kanterna på och textat "Tänker på dig".

Detta kortet kan jag varmt rekomendera er att scrappa, jätteskoj och inte supersvårt!


Ha en fortsatt skön kväll!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar