fredag 12 augusti 2011

TOMIC - Masking several stamps

Hej - Hello - GutenTag!


Now it is time again to enter the Magnolia TOMIC challenge # 10 - Masking several stamps. If you are unsure how to mask several stamps or want to know more about the challenge, please visit Magnolias TOMIC blogg here. I have used the Tilda from the Summer Stamp Club 2011.

I will now go back to writing i Swedish agin.

Ljusblå cardstock som grund. Det mönstrade pappret kommer från Maja Design 6*6 inch sammlingen. Det mönstrade pappret har jag ruggat kanten på och sedan chalkat med distressdynan walnut stain, samt sytt runt med svärmors symaskin.

Ovanpå det mönstrade pappret har jag placerat en kakservett och därefter en bit wellpapp. Wellpappen har jag målat lite med vit crackle paint och sedan strösslat glitter över direkt. Därefter fäst själva motivet ovanpå med 3D-kuddar.

Jag har ju köpt min Big Shot maskin, tjoho! Den måste jag ju nyttja, här har jag skurit ut en swirl från Tim Holtz. Den har jag sprayat med pärlemoglimmermist och när det har torkat har jag chalkat lite här och var med distressdynan walnut stain. Pyntbäret är från Magnolia. Blommorna är från mina gömmor och de har givetvis fått bada i glimmermist också! Nålarna har jag hittat lite här och där.

Såhär ser själva motivet ut, Tilda är maskad så att hon sitter på månen. Sedan har jag skurit ut runt kanterna och placerat på 3D kuddar. Motivet är målat med distressfärgerna och jag lär mig sakta men säkert hur jag ska göra. Här ser man nog bättre allt glitter i crackle painten också.

Till höger om motivet har jag fäst en härlig ring av pärlor som jag har fått av min kompis Anna. Några vita blommor som har fått glimmermist och stickles. En liten metallnyckel med natursnöre. Några halvpärlor i hörnet. Skylten "Fly me to the moon" tillhörde också Magnolias Summer Stamp Club 2011. Den har jag stämplat och chalkat med distressdynan walnut stain.

Jag har provat något för mig nytt! Användt en watermarkstämpeldyna och Magnolias stjärnstämplar som också tillhörde Summer Stamp Club 2011. Sedan gnott lite glimmermist pulver över. Då bildas de fina stjärnstämplarna uppe i hörnet, syns kanske bättre om ni klickar på bilden och zoomar.


Med detta kort tävlar jag i TOMIC Challenge #10 - Masking several stamps.

Tack och hej för denna gång!!


Rebecka

4 kommentarer:

  1. Ååå så vakkert kort Rebecka! Likte så godt bølgepappen bak motivet, og de rufsete kantene på papiret!
    Tusen takk for at du deltar hos TOMIC denne uken.
    Ha en god helg!
    Klem, Camilla

    SvaraRadera
  2. wonderful card !!
    thanks for joining in our challenge.
    hugs tina46
    TOMIC-DT

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt kort! Kom hit av en slump när jag surfade runt lite. Kul att se ett kort med rymdstämpeln från stämpelklubben sist, har inte sett så många kort med det motivet än. Jag har gjort ett kort som du kan se på min blogg, men det är väldigt annorlunda mot ditt :-) Bakgrunden med wellpappen var cool, det kanske jag måste testa nån gång!

    SvaraRadera
  4. Du har en award att hämta:

    http://mavios.blogspot.com/2011/10/award.html#!/2011/10/award.html

    /Maria

    SvaraRadera