måndag 1 augusti 2011

Fjärilar och flugor hör sommaren till

Hej hopp i sommarvärmen!

Jag testade en vikning på ett kort när vi hade pyssel i garaget och det ville jag testa igen. När vi var på semester fanns det tillfälle och detta blev ett generellt kort. Jag förklarade lite här hur jag gjorde.

Gul cardstock som grund. Pappret på framsidan har jag ruggat i kanterna och chalkat med distressdynan walnut stain.

Pyntbär och blad från Magnolia, den stora röda blomman och den vita är från kompisen Marias gömmor, de bruna blommorna har jag köpt någonstans. Knappen är från mina egna gömmor. Det lilla hjärtat som det står "Made with love" på har jag köpt på My Cards & Home i Trollhättan. Nålen med hjärtat har jag köpt på Café Magnolia utanför Nossebro.

Runt kortet har jag gjort ett band av papper med vit cardstock i botten, samma mönstrade papper med ruggade och chalkade kanter. En spets inunder det mönstrade pappret, samt ett band för att kunna knyta ihop det. Lite blommor och pearlmaker. Hela bandet kan man antingen knyta upp eller kasa av uppåt.

Så här kan man ha kortet stående. Inuti har jag klätt sidorna med ett papper med fjärilar och flugor, lite sommrigt.

Sedan ett tomt akvarellpapper som jag chalkat där man kan skriva sin hälsning.

Nederkanten har jag vikt upp och stansat en bit vit cardstock med MS-kantstans. Lite pearlmaker på en rad.

Det var lite mer semesterkort som jag gjorde på Borgön i Juli.


Lev väl!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar