onsdag 27 juli 2011

Två små kort att sätta i blomman

Så var det dags igen för lite småkort!

De är väldigt roliga att göra, tänk att hellre få ett sånt här kort i blomman än ett sånt där tråkigt köpt med blommor på.

Detta lilla kort har jag stansat både cardstock och det mönstrade Maja Design pappret med MS-kantstans. Chalkat kanterna på det mönstrade pappret med distressdynan walnut stain. En liten blomma, natursnöre, roset och en rinestone. Mer behöver det inte vara.

Som ni ser stansade jag hela vägen runt så att baksidan också är stansad. En liten stämpel inuti som det står "Just to say" på. Detta kort fick min faster Lisa med sig.

Efter en vecka i min farbrors stuga så ville vi ge en blomma som tack och då var jag ju tvungen att scrappa ett litet kort till Wincent och Berit. Vit cardstock i grunden och sedan en vinröd cardstock som jag har stansat med fiskars kantstans. Maja Designs mönstrade papper som jag har ruggat och chalkat kanterna på med distressdynan walnut stain. Gjort en liten reva i pappret också. En liten tackstämpel på en bit akvarellpapper som jag har monterat med 3D-kuddar. Ett band knutet runt det mönstrade pappret. Blommor, blad och knapp pryder ena hörnet. I andra hörnet har jag fäst några halvpärlor.


Det var dagens rapport! Ligger lite efter i mina publiceringar igen och ska försöka komma ikapp snart.


Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar