måndag 4 juli 2011

Arkiv: Student 2011 - Juni

God kväll i stugorna!

Idag tänkte jag visa ett kort jag gjorde på uppdrag av min sambos svägerska, hennes systerdotter tog studenten. Jag hade inget "studentmotiv" men fick hålla tillgodo med det jag hade. Jag tycker nog det blev bra till slut ändå.

Jag har användt mig av ett härligt pärlemolilaglimmrande papper som bas. Sedan en lila cardstock. Ovanpå det Maja Design lila papper som bara är helt ljuvligt. Jag har stämplat "Student" och "Linnea" på vit cardstock. Pyntat runt student lappen med lite natursnöre och ett metallhjärta det står "Made with love" på.
Den stora vita blomman kommer från Panduro. Lövet från Magnolia. Alla kanterna chalkade med distressdynan walnut stain.

Motivet har jag målat med distressfärger. Satt lite stickles på blommorna och hennes klänning. Sytt kanten runt motivet och satt lite pärlor på. Jag bara älskar detta motivet, kan det bli sötare?

Fjärilen är stansad ur akvarellpapper med MS-stans. Målad med distressfärg. Sprayad med glimmermist. Ryggen har fått lite pärlor och vingspetsarna fick 3D glaze och sedan strösslade jag lite glitter över.

Pyntbär från Magnolia. Blommor från min vän Marias inköp, dessa har fått en dos glimmermist.. Knappen från samlingen.

Det var jätteskoj att göra detta kortet. Alltid roligt när man har ett syfte och en person i tankarna när man gör kort.

Hoppas ni tycker om det också!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar