tisdag 26 juli 2011

Nu var det jul här i vårt hus!

Julen är så underbar!

Att börja göra julkort mitt i juli kan ju verka heltokigt. Men saken är den att det tar väldigt lång tid att göra många kort och det är lika bra att komma igång. Det kanske inte blir scrappade kort till alla men målet vore ju det. Sen får man hålla det lite enklare också när det är många kort som ska göras.

Där satt jag i allafall i sommarstugan och Signe sov nog och jag gjorde julkort!

Kortet är 6x6 inch, mörkgrön cardstock. En bit wellpap och sedan själva motivet. Lite band och blommor.

Jag har gjort pappret själv genom att ta en bit akvarellpapper. Stämpla texten "tipp tapp..." med silverdyna och ruggat kanterna. Sedan en röd dyna har jag chalkat ganska djupt med. Därefter chalkat med distressdynan walnut stain. Det sista är att jag har embossat en söt liten tomte med guldglitter.

Ett brunt löv tyckte jag passade bra, har jag köpt på Cafe Magnolia. Bandet på Börjes. De gröna blommorna i botten har jag fått av min mor och den bruna blomman kommer från min samling.

Det här kortet försvann med min faster....hon skulle visa alla sina vänninor och bli "återförsäljare" åt mig i Olofström. OJ DÅ, det tar jag som ett gott betyg.

Mer att rapportera om semesterpysslandet kommer snart!


Rebecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar