måndag 25 juli 2011

Den lilla söta ankan kommer med gåva

Semester!

När vi var på semester hade jag ju lite av mina scrapsaker med mig. Vi skulle vara i en stuga hos min farbror. Stugan ligger på en ö i sjön Åsnen i Småland. Vår metbrygga ligger 20m från huset och naturen hörs på alla sätt. Fast man hör ju även tyskarna i stugan bredvid, men det hör nästan till Småland på sommaren!

Jag fick i alla fall lite gjort när jag var i stugan, trots olika besök av alla de slag. Nedan är en sak och de andra kommer snart upp här också.

Länge har jag velat göra en tändsticksask och på semestern så blev det prioriterat. Efter att ha mätt lite hit och dit så blev det ganska bra ändå till slut. Grunden gul cardstock, sedan ett mönstrat papper som jag har ruggat och chalkat med distressdynan walnut stain.

På sidan stämplade jag texten "Bunches of love" med distressdynan walnut stain på lite akvarellpapper.

Motivet är bara för sött alltså. Stämpeln i den lilla tagen är separat. Allt är målat med distressfärger. Blomman har fått lite rosa stickles.

Uppe i hörnet fäste jag några halvpärlor, blad, en rinestone, en rosa ros och några spröt.

Denna asken fick min farbror och hans fru (Wincent & Berit) som tack för att de bjöd oss på middag!

Det var den första semesterrapporten!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar