måndag 11 juli 2011

Lilla Tove kom till världen

Hej hopp i blåbärsriset!

Ris är det gott om men inte ett blåbär så långt ögat kan nå! Men smultron har vi ätit i massor i stället.

Dagens kort var så otroligt roligt att göra. Mycket för att pappret från Maja Design är så fantastiskt fint och även den pärlemolilaglimrande cardstocken som bas. Delvis också för att jag och mina vänner skulle ge kortet till våra kompisar som precis har blivit föräldrar för andra gången - till lilla Tove. Mamman i huset scrappar också och då är det ju extra viktigt att man gör ett fint kort för de ser ju om man har slarvat eller hafsat fram ett kort - och det vill man ju inte!

Jag valde en kortvikning som jag har gjort en gång tidigare och som jag gillade att göra, den såg jag i tidningen Magnolia. Alla kanter är sydda på symaskinen och chalkade med distressdynan walnut stain.

Uppe i vänstra hörnet har jag placerat ett fång med blommor som jag har sprayat med glimmer mist. Pyntbäret är från Magnolia. Pärlbandet från Mimas. Tagen sticker fram från insidan med en metallcharm som det står Princess på är knuten i ett lila snöre.

Texten baby tyckte jag var så otroligt söt att jag inte kunde motstå att inhandla när ett sådant passande tillfälle dök upp. Runt hela kortet har jag knutit ett lila sidenband.

Uppe i det högra hörnet har jag placerat en fjäril som jag har stansat med MS-stans, målat med distressfärg, sprayat med glimmermist, satt lite pärlor på, på vingarna har jag satt 3D-glaze och sedan strösslat glitter över. Kanten har jag rivit upp så man ser baksidan på pappret också, i det lilla vecket satte jag givetvis fler pärlor.

I det nedre högra hörnet har vi ännu ett fång med blomster, rinestones, blad, knapp och en barnvagns-metallcharm (så sött så sött...).

Då öppnar vi upp kortet och på insidan stansade jag lila cardstock och satte bakom en bit akvarellpapper som är chalkad med distressdynan walnut stain. Så skrev jag våra namn givetvis med lila glitterpenna!

På den högra insidan fäste jag påsen till tagen som jag hade chalkat och stämplat med distressdynan walnut stain.


På insidan har jag stämplat det underbara påskmotivet som jag bara inte kan få nog av, och som fungerar i alla lägen. Vem behöver inte krama en liten gosig kanin?

Jag maskade motivet och stämplade in texten "Bä, bä vita lam" i bakgrunden. Motivet är målat med distressfärgerna, Tilda har fått pärlor på vingarna och ett örhänge. Hårbandet har fått rosa stickles också. En stor rineston i varje hörn, sytt med symaskinen och chalkat kanterna. Datum och namn är stämplade med distressdynan walnut stain.

Allt lades i en cellofanpåse och gavs till de nyblivna föräldrarna tillsammans med söta barnkläder.


Hoppas ni gillar kortet!


Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar