lördag 9 juli 2011

Tage fyller 3 år

Hej!

Signes lilla syssling Tage skulle fylla 3 år och då fick jag ju en anledning att prova den nya pojkstämpeln och staketstämpeln jag inköpt i Trollhättan.

Jag valde att göra ett stafflikort för det är roligt att man kan ställa upp dem. Har sett många varianter på dessa och får prova en annan modell nästa gång. Ljusblå cardstock som bas med ett blått och beige mönstrat papper, bakom motivet har jag även ett jeanstygsmönstrat papper. Chalkat kanterna med distressdynan faded jeans.

Motivet är målat med distressfärger. Jag har maskat pojken och sedan stämplat staketet ovanpå, så blir det en fin bild tilsammans. Jag har sytt kanten på svärmors symaskin. Stämplat hans namn med distressdynan faded jeans. Knutit lite blått band och natursnöre runt kanten. Blingat lite enkelt med blomma och blad, det är ju trots allt en liten pojke som ska ha kortet.

Nedre delen har jag stämplat ett paketmotiv, målat med distressfärger och sedan satt lite stickles på. Texten är färdig skumgummitext som jag målat med distressfärgen faded jeans och sedan tagit lite 3D-glaze på. Tagen har jag stämplat en Grattis stämpel och satt lite band i hålet.

Jag har köpt en stämpel som jag stämplar på mina kort och skriver mitt namn i. Stämpeln är jättefin, synd bara att min handstil inte är så grann.


Det var dagens scrap-godis!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar