onsdag 6 juli 2011

TOMIC - Easel Card (stafflikort)

Hejsan!

Det är helt fantastiskt vad man kan hitta mycket på nätet! Sedan jag började med denna nya hobby har jag hittat så många intressanta websidor, för att inte tala om hur många fantastiska bloggar det finns att hitta inspiration på. Vilka fantastiska scrappare det finns där ute i den vida världen.

Jag har hittat massor av spännande kortvikningar jag måste testa framöver. Andra spännande tekniker som man springer på också. Jag vill rekomendera er att ta en titt på denna sidan
The Official Magnolia Inspiration Challenge (TOMIC). Här lägger människor upp sina alster för att vara med i Magnolias tävling varje vecka och vinna fina priser. Då kan man klicka på alla människors alster och ta sig vidare till alla deras bloggar och se så otroligt fina saker de gör, samt hitta olika beskrivningar hur man viker ett spännande kort.

Idag tänkte jag presentera ett stafflikort till och med detta kort vara med i TOMIC även denna vecka.

Rosa cardstock som grund. Ett mönstrat blått/begie papper som jag har chalkat kanterna med distressdynan faded jeans.

Jag klippte ut ett hjärta i wellpapp, målade på lite crackle paint och i denna strösslade jag ett glitter. Pyntat med lite natursnöre, en metall nyckel, några bruna rosor och lite rinestones.
Pyntat med blommor, blad och knapp. Hörnen har fått lite pearl maker och band.
Motivet har jag målat med distressfärger. Givetvis en fjäril utstansad av MS-stansen, sedan målad med distressfärgen faded jeans, därefter sprayad med glimmermist, lite pearl maker och glitter.


Scrappa på!

Rebecka


2 kommentarer:

  1. Oh such a really sweet card.
    Thank you so much for playing along with us this week at TOMIC and hope to see you again soon :D
    Hugs Gosia S.

    SvaraRadera
  2. Ja man kan hitta mycket på olika webbsidor och bloggar. Fint kort du har gjort och tack för att du ville vara med hos TOMIC denna veckan. Kram Camilla

    SvaraRadera