tisdag 19 juli 2011

Liggande Tilda - igen - hon e så sööööt!

Hallå i sommarstunden!

Vi scrappare är nog lite småtokiga. Trots att det är helt underbart väder så är man bara sugen på att sätta sig ner och pyssla en liten stund. Åker man bort på semestern så packar man ner halva arsenalen och ändå har man glömt det där livsviktiga. Jag glömde vanlig linjal och min skärmatta...

Idag ska jag visa ett kort med ett motiv ni har sett mig göra tidigare och jag bara tycker hon är så söt i detta motivet.

Ett härligt plommonfärgat papper får vara bas på en enkel vikning. Ovanpå pryder ett härligt rosenpapper, lite wellpapp, en kakservett och sedan motivet. Pappret med rosorna är ruggat och chalkat med distressdynan walnut stain. Den dynan har även varit på resten av materialet också. Jag rev upp en del av pappret och satte lite pärlor att pryda hålet.

Tilda har jag målat med distress färgerna så gott jag kunnat. Därefter har hon fått lite pärlor på vingarna och ett örhänge.

En samling olika rosor samt gröna blommor under några av dem. Bladet som sticker fram är från en kompis punchis. Ett fint band som jag har stuckit en rosa nål igenom pryder också kortet.

Det var den liggande Tilda - igen!


Rebecka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar