torsdag 30 juni 2011

TOMIC - SHIMMER and PEARLS

Hej!

Idag tänkte jag presentera ett kort som jag har skickat in till The Official Magnolia Inspiration Challenge (TOMIC). Det är första gången jag är med i en tävling med ett kort och jag hoppas att jag har gjort allt rätt för att lägga till mitt bidrag.

Veckans tema för tävlingen är "Shimmer and Pearls", vilket är något som jag själv är svag för. Tricket är väl att inte bling blinga sönder ett kort. :-)

Detta kortet har en pärlemoglimmrandegrön cardstock som grund, det pappret är för härligt. Det köpte jag på Pyssla Mera i stan. Vit cardstock på det som jag chalkat. Ett ljusgrönt och vit rutig papper ovanpå det där jag chalkat kanterna och sedan sytt med svärmors symaskin (tack för att du lånar ut den till mig!).


Användt kantstans från MS till att stansa ut en bit vit cardstock att sätta ovanpå det. Därefter är motivet monterat på vit cardstock och sytt lite till. Motivet är målat med distress färgerna. Tilda har fått örhängen och duttar på vingarna med pearl maker.

Fjärilen är MS stans, som jag stansat på akvarell papper, målat, sprayat med glimmer mist, sen duttat lite pearl maker på ryggen och allra sist har jag tagit 3D glaze på vingspetsarna och strösslat lite härligt glitter över. Blommor, blad, rinestones och knapp. Knappar är så fint på korten tycker jag. Det blir verkligen känslan "hemmagjort". Jag har fäst en tag som sticker fram med en bit band som håller en charm det står Made with love på.

Blinga på!

Rebecka

1 kommentar:

  1. Jodå, du har gjort allt rätt! Så roligt att du vill vara med på veckans utmaning hos oss på TOMIC! Vilket vackert kort du har gjort, så smakfullt dekorereat. Ha en bra dag och hoppas att du får "blodad tand" och fortsätter vara med på våra utmaningar!
    Lillemor

    SvaraRadera