lördag 18 juni 2011

Arkiv: Scrapkurs & tjejhelg i Halmstad - April

Vi samlades hemma hos Anna en lördag tidigt i april. Maria stackaren hade blivit sjuk så hon kunde inte följa med. De som skulle på kursen var Anna, Emelie, Helena och jag då. Vi promenerade till Mimas nere i stan. Vi fick där veta att vi skulle lära oss 3 kortvikningar. Vi tjattrade och hade superskoj, fast det hela tog nog lite längre tid än vi hade tänkt. Jag shoppade givetvis en massa saker igen!

När vi var klara med vår lilla kurs så mötte vi Ulle hemma hos Anna. Efter att vi hade dressat om och tagit en slurk berusande dryck så promenerade vi ner till stan till en restaurang. Där fick vi beställa och sedan sitta och vänta i över en timme på maten, skitkasst, fast maten var ju god när den väl kom. Sen gick vi hem till Anna och spelade galenpanna.

Nedan de korten som vi fick lära oss att vika.

Detta kortet var det mest avancerade vikningen vi lärde oss och den gjorde vi sist, när huvet var lagom mosigt. Vi bigade och skar med skallpell för att få till en liten "inbuktad ram". Sen pyntade vi lite. Chalkade kanterna.

Vet inte varför denna dumma bild inte vill hamna åt rätt håll, men det spelar inte så stor roll. Visar bara att vi pyntade på insidan oxå.

Vi lärde oss oxå att göra ett så kallat staflikort. En vikning som jag tycker är ganska bra och rolig att göra. Jag har faktiskt användt denna vikning efteråt på kort jag gjort. Ett litet band, en söt bild och så klart lite blommor.

För man bak sidan med bilden så visar sig det att det är ett litet fack där nere. Där har vi stuckit in en tag som man kan skriva på.

En annan härlig kortvikning som vi gjorde, denna har jag oxå användt senare på kort jag gjort. Ett lite mindre kort som man kan använda till mindre presenter som smycken, blommor eller så. Man tar bort tagen med vimpeln på och så öppnas kortet.

Där i har vi satt lite vitt papper som man då kan skriva sin hälsning på. Det är roligt när man får användning av papper som har tryck på båda sidorna och att det då syns i korten.

Att gå på kurs är alltid roligt, man lär sig något nytt och det som man snappar upp har man användning för lite längre fram.

Ha en skön dag!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar