torsdag 30 juni 2011

Arkiv: Favorit kortvikningen - Juni

Tjenixen igen!

Lite nytt pyssel att presentera. Snart är jag ikapp med det jag har gjort. När man tittar på de korten jag gör nu ser man inte utvecklingen lika mycket vilket i sig är "tråkigt" men samtidigt får det ju en att tänka att man måste hitta på något nytt. Jag har lite ideér på hur det ska gå till men man måste hitta tiden också på dygnets 24 timmar!

En favorit vikning som vi lärde oss på kursen i Halmstad. Gillar när man kan se och utnyttja båda sidorna på pappret som i detta fallet. Har användt kantstans och sytt och chalkat kanterna med waulnut stain dynan. Lite blommor och band givetvis.

Tar man bort tagen som håller ihop kortet så öppnas det upp och man ser insidan. Där har jag gjort en liten yta att skriva sitt lilla budskap till den man ger kortet till. Kanterna har jag klippt med kantsax, har ju som sagt inte en sådan där fin maskin än som gör sådana stansar. Detta kort ville Annelie också ha, vilket gjorde mig glad. Pappret är bara för ljuvligt.


Det var allt för denna gång!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar