söndag 26 juni 2011

Arkiv: Liggande Tilda - Maj

Hej igen allihopa som trillar in på min blogg!

Det här med lager på lager är något som jag försöker lära mig mer om, en del kort man ser är så otroligt vackra och man undrar hur de får till allt. Dagens kort är mitt försök att göra lager på lager. Motivet är också en favorit, det är Marias stämpel så jag kan inte stämpla fritt. Får låna den igen när lagret försvinner.

Rosa cardstock där kanten är stansad med MS-kantstans. Det vita bandet kommer från mors gömmor tror jag och det rosa prickiga jag har trätt igenom kommer från mina gömmor. Det prickiga pappret kommer från ett sånt där stort block med massor av olika papper, det är tvåsidigt. Det blocket har jag fått av min snälla sambo som köper lite scrapsaker till mig lite då och då.

Metallhörnet, pärlbandet och det vita hjärtat kommer från Mimas i Halmstad. Pyntbäret och blad från Magnolia. Blommor (inkl. den stora rosa) och kakservett från Maria. Den stora rosa brad'en kommer från Panduro.

Motivet har jag målat med distressfärgerna. Lite pearl maker i kanten. Alla kanterna är chalkade med waulnut stain distressdyna. Det prickiga pappret är även ruggat i kanterna. Grattis är också stämplat med waulnut stain distressdynan.

Kortet fick min bästa kompis Anna på sin 35 årsdag.

Hoppas ni gillar mitt pyssel!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar