fredag 17 juni 2011

Arkiv: Vinprydnad och två kort - Mars

Jag fick en vinprydnadmall av Anna när jag var nere och hälsade på. Testade att göra något roligt i februari och den blev lila.

Korten gjorde jag när jag var hemma i Småland, man får ju ha lite pysselsaker med sig ner om i fall att det blir lite tid över för att pyssla!

Blomstansen har varit framme igen och lite bling bling. Spetsen har jag färgat mha en lila stämpeldyna. Kanten har jag sytt med lilamelerad tråd. Under texten skymtar färgad gipstejp igen. Hade lite idétorka när jag gjorde denna.

Väl i Småland så färglade jag denna härliga stämpel med akvarellfärg. En liten sjukling. Farmor låg på sjukhus med vatten i lungorna och skulle komma hem igen. Ville då muntra upp henne med ett litet kort. Som ni ser har jag införskaffat en kantstans också. Lite blommor och en fin gammal knapp från gömmor som pynt.

Denna söta stämpeln köpte jag på Magnolia när vi var där. Hade sett den tidigare när Maria hade pysslat och kunde inte motstå att köpa den. Det är egentligen en påskstämpel men den är alldeles för söt för att bara användas vid påsk! Målad med akvarellfärger och så lite stickles på änglavingarna. Kantstansen är framme och stansar pappret som jag fått från mors gömmor. Lite blommor och ett sött litet hjärta. Detta kortet fick Lena på babyrytmiken på avslutningen tillsammans med lite blommor.

Nu var allt mars pysslande rapporterat och vi ser snart vad jag hade för mig i april!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar