tisdag 21 juni 2011

Arkiv: Presentask och litet kort - Maj

När mor fyllde 65år så var jag ju tvungen att scrappa en liten presentask. Köpte ett namnsmycke från http://www.alskadebarn.se/ som det stod MORMOR på och la i asken. Ett passande kort i storlek medföljde. Allt snoddes in i cellofan och ett band runt.

Cardstock som används kommer från Bokia. Själva vikningen av lådan har jag hittat i en tidning. Dekorerat med blad som köptes på Magnolia. En knapp från gömmor. Blommorna har fått lite stickles på sig. Jag har embossat ett hjärta i guld på asken. Chalkat kanterna med distressdynan walnut stain. Pearl maker i hörnen. Ett band runt boxen från Börjes. Inuti boxen gjorde jag en halv box som var lite lägre än kanten (så att smycket kunde få plats). Den boxen klädde jag med vitt filttyg och satte en krok i som kunde hålla smycket.

Kortvikningen känns kanske igen från vår scrappkurs i Halmstad. Pappret är från Maja design. Cardstock från Mimas. Grattisstämpeln är Mimas, stämplad med ljusblå dyna. Knappen från faster Lisas gömmor. Ett litet pärlband. Blommorna har jag sprayat med glimmermist för att ge det lilla extra. Lite bling bling också så klart!

Inuti har jag klippt till en rundel med kantsax (har inte en sådan där fin maskin än som kan göra alla härliga former man vill - står på önskelistan), kanterna chalkade med waulnut stain distressdynan. 3 små rinestones pryder kanten.

Signes mormor blev jätteglad, inte bara för presenten utan asken och kortet också!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar