torsdag 23 juni 2011

Arkiv: Tilda plockar blommor - Maj

Hejsan!

Idag ska jag presentera ett sätt att använda sig av papper i stället för färgläggning av motiv. Är ju kanon om man inte är så intresserad av att måla. Jag läste om detta sätt på en annan blogg och tänkte att det måste jag ju testa. Det var inte så svårt och jag tycker nog att det blev bra.


Jag har användt MS-kantstans på cardstock. Ruggat det röda pappret i kanterna lite för att få den sköna "slitna" stilen. Stämplat Grattis med silverdyna på blått och klämt fast under bilden. Bokstäverna är i någon typ av skumgummi. Vita blommor från Panduro. Blå blommor från Maria. Bladet köpt hos Magnolia. Hjärtat är ett kartonghjärta som jag har målat med krackelerande färg. En liten kakservett i bakgrunden.

Hur gör man då med själva motivet? Du stämplar ditt motiv på det antal papper som du vill ha, använd gärna lite överblivna bitar så spar du lite pengar. Skorna tex är ju bara en pyttebit. Sen skär du ut skorna, byxorna och blusen för sig. Innan du placerar dit papprena på ditt huvudmotiv, som är stämplat på 300g akvarellpapper, så målar du ansikte, armar, blommor och håret. Därefter limmar du dit ditt papper och hux flux så är det klart! Det var jätteroligt att få lite mönster på byxor och blus, inte bara enfärgat som det blir när man målar.

Detta kort skickade jag till mitt kusinbarn Dagny när hon fyllde 1 år - stora tösen redan!!


Lev väl!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar