onsdag 22 juni 2011

Arkiv: Hobbyhörnan och badpojken - Maj

Tjenixen igen!

Jag hoppas allt är bra med er. Här är allt kanon som vanligt. Idag har jag scrappat en hel del och det har varit kanonkul! Det jag har scrappat idag kommer senare i bloggen, det är inte färdigt än. Man har oftast ett par projekt igång samtidigt. Motiven målar man flera gånger vilket gör att de måste torka mellan varven. Sen väljer man material som passar ihop, bestämmer vilken form kortet ska ha, kollar att man har passande blommor till....ja, det tar lite tid.

Idag tänkte jag visa er min skapar-hörna. Vi har en liten avsatts i trapphuset där vi har ett skrivbord. Där brukade John (min kära sambo) sitta och mecka med sina modellhelikoptrar. Sen skaffade jag en ny hobby och invaderade hans revir. Till en början så hade jag allt i lådor och packade upp och ner mellan varven så att han skulle också få plats. Sen inredde vi med hylla och lite annat smått och gott för mina saker så jag skulle slippa det. Han brukar förvarna några timmar innan han behöver platsen för meckandet så städar jag iordning. Sån tur att han inte kraschar så ofta!

Ett litet kort ska givetvis visas också!

Här sitter jag och pysslar och det funkar faktiskt bra. Ibland kan belysningen svika en lite och det tål väl att fundera på en lite bättre lösning för det.


Vilket underbart motiv, denna söta badpojke. Det var hur skönt som helst att färglägga hans badklädsel. Det har jag gjort med akvarellfärg. Cardstock från min mors gömmor. Det röda pappret har jag ruggat kanterna på och själva akvarellpappret har jag chalkat med distressdynan faded jeans. Kanterna är stansade med hörnstansen. Liter blommor och blad och bling bling förstås. Blommorna fick lite ljusblå stickles också. Bandet är från Börjes. Detta kort skickade jag till min brorson Axel på 3 årsdagen.

Ha det skönt i den svenska sommaren!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar