torsdag 16 juni 2011

Arkiv: Tildakort - Mars

Härligt att ha kommit igång med bloggen och jag börjar nog förstå en del hur det hela funkar. När jag har kommit ikapp med att visa det jag har pysslat med ska jag försöka lägga ner lite tid på att förstå hur jag kan göra layouten lite snyggare på bloggen, men en sak i taget.

Gjorde 1 tackkort, 1 mormor/morfar kort från Signe och 1 gammelfarmor kort från Signe. Det var nu jag började försöka mig på att måla stämplar på allvar. Hade köpt en Magnolia stämpel och den fick jag köra på! Tittade i Magnolias tidning och försökte härma hur de hade målat. Inte lätt inte. Jag målade dessa med vanlig akvarellfärg och körde fortfarande med svart embossingpulver.

 De rosa blommorna har jag gjort själv. Stansat ut, målat med akvarellfärg, sprayat med glimmer mist, böjt till mha en pensel. När de har torkat har jag användt distressdynan waulnut stain, samt fäst en stor rosa brad i mitten. Lite bruna blommor med stickles på, löv och bling bling så klart. Detta kort är ett tackkort som min kompis Annas mormor har fått för att hon har stickat en klänning till Signe.

 Blommorna är samma som ovan ungefär. Hjärtat är en rolig historia! Jag gjorde en egen mall och klippte ut ett hjärta i akvarellpapper, sprayade med glimmermist. Lät sen inte det torka tillräckligt länge så när jag använde distressdynan waulnut stain så smet den färgen inåt mitten. Tyckte det såg ganska fint ut så jag körde på det. Detta kortet skickade jag till min farmor med ett litet foto på Signe. Farmor har dessvärre gått bort nu.

Blommor och krusiduller är samma som de andra två korten. Här fäste jag Tilda med 3D-kuddar istället som om hon sitter på spetsen. Champange färgat band som jag bara älskar kommer från min faster Lisa som har haft en tygbutik.

På återseende!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar