måndag 27 juni 2011

Arkiv: Morsdagkort - Maj

Så kom då min första morsdag!

Vilken kanon helg vi hade när det var morsdag. På fredagen så sov jag och John över på Hotel Alberts i stan, Signe var hos farmor och farfar. Vi åt en jättegod middag och drack gott vin. På lördagen gick vi runt i stan och jag hittade en butik som sålde scrapsaker och heminredningsprylar. John gick ut. Sen åke vi till Överby för att besöka den nya butiken Pyssla mera.

Sen var det dags att hämta Signe. På självaste morsdag åkte vi tillsammans med Johns mamma och pappa och hans svägerska med barn till Café Magnolia utanför Nossebro. Vi var där förra året också. De säljer trädgårdsprylar, blomlökar, blommor samt har lunch restaurang och cafe. Man kan vandra runt i deras trädgård och titta på hur de har anlagt den, super härligt. Fast vi gjorde inte det i år för det spöregnade! DÄREMOT hade de även börjat sälja scrapsaker!!! Jag hade kommit till Paradiset och shoppade givetvis ännu mer.

Alltså 3 scrapbutiker på 2 dagar!

Men jag fick ju pyssla lite till min mor och Johns mamma, de fick även en liten handväskhållare som man sätter fast på bordet.

Korten är ca 8x10,5. Jag har gjort de av spillbitar som jag hade. Detta kort fick min mor Gerd.

Här hade jag fått tag i svärmors symaskin också. Jag hade ju sett på bloggar och i tidningar hur folk hade sytt kanterna och det var ju så vackert. Därför måste man ju testa sig fram och det var ju inte alls så svårt. Svärmor var lite orolig för hennes maskin var ganska gammal. Det gör inget sa jag, det blir bara lite "chabby chick" känsla!

Visst blev de söta!

Tack och hej för denna gång.

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar