tisdag 28 juni 2011

Arkiv: Lyxigare kort - Juni

Hejsan hoppsan!

Idag blev jag överraskad av min kära sambo igen! Han är för snäll. Han hade köpt 2 förvaringslådor till mina scrapsaker. Det är sådana som står upp och så är det små lådor som man kan dra ut. Det var 4 olika storlekar på lådorna vilket är precis vad jag behöver! Det är härligt när man har en kille som tycker det är bra att jag har skaffat en hobby.

Idag ska jag visa ett av de första korten som svärmors symaskin har gått bärsärkargång på! Jag hade fått en beställning av Annelie, hon som sköter Johns fakturor för firman. Annelie ville ha ett kort till sin systers 50 årsdag. Jag gjorde 3 olika så hon fick välja (kanske inte så mycket vraka). Kortet nedan är ett av dem.

Jag såg själva kortvikningen i Magnolias tidning och tyckte den var snygg och ville testa. Svart cardstock i botten. Därefter en vit cardstock och sedan ett prickigt mönster papper, de två har jag först chalkat och sedan sytt ihop.  Den runda tagen är från ett av pappers"böckerna" jag fick av John. Den har jag sytt på en rundel som jag klippt med mönstersax (har inte en sådan där fin maskin än),  av det rosa pappret. Där under en bit cardstock och sedan baksidan av det rosa pappret som var lite mörk grått/grönt - som också har träffat mönster saxen.

Pyntet är lite blandade blommor. De rosa har jag sprayat med glimmer mist. Pyntbären kommer från Magnolia, bladet minns jag inte vart jag köpt nu. Pärlbandet kommer från Mimas. Nyckeln är en pappnyckel som jag köpt på ÖB och sedan målat med crackle paint och därefter satt en rosa brad i. Bandet kommer från Börjes, funderade länge på hur jag skulle "låsa" kortet och så blev min lösning.

Inuti har jag gjort precis som på framsidan, vit cardstock och rosa papper med vita prickar. Till vänster sydde jag en liten ficka, vit cardstock och baksidan på det rosa pappret igen. Stansade ut en bit vit cardstock och satte upptil, samt en liten bit spets. Tagen gjorde jag själv av akvarell papper och stämplade Carpe Diem på, ett litet guldsnöre knöts i hålet.

Till höger bara en bit akvarell papper med Grattis stämplat på. Kanten givetvis chalkad.

Motivet i mitten är i 2 delar. Hela motivet är målat med distress färgerna. Själva grenen kommer från Magnolias stämpel, där har jag maskat bort en gunga som hänger på grenen. Det motivet har jag klippt ut som en rundel. Sytt ihop med en bit vit cardstock som jag klippt med mönstersaxen igen. Bladen har fått lite rosa stickles.

Tilda har jag maskat in på ett staket, hon har fått öronhängen av pearl maker. Blommorna har fått lite 3D glace för att sticka fram lite mer. Detta monterade jag på 3D-kuddar.

Hoppas ni gillar det!

Rebecka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar