måndag 20 juni 2011

Arkiv: Två små tjejkort - Maj

Hejsan hoppsan sa!

Så var det dags att avlägga en ny liten bloggrapport. Idag blir det 2 kort med söta tjejer på. Jätte härliga motiv att måla som gör att man bara längtar efter att göra klart kortet!

Cardstock kommer från min mors gömmor. Det rosa pappret från Börjes. Motivet är målat med akvarellfärg. Lite rosa stickles på blommorna i hennes hår och blommorna vid sidan om henne. Guldfärgad stickles på grodans krona. Ljusblå stickles på änglavingarna. Knapparna från gömmorna. Tycker den rosa stora brad'en är så fin! Bandet kommer från Börjes. Jag fick in en beställning på ett kort till en nyfödd flicka och det var ganska bråttom, då hade jag detta på lager så det gick till en liten Eva.

Motivet är målat med akvarellfärg och utklippt och placerat med 3D-kuddar. Det rosa pappret kommer från Börjes. Cardstock från Mimas. Tagen har jag skurit ut själv av lite tjockare vitt papper. Snöret och cardstock kommer också från Mimas. MS-kantstans. Kortet är vikt så att den har en rygg, som en bok.

På insidan har jag vikt till en liten bit akvarellpapper (som en ficka) som jag har guldembossat ett hjärta på samt användt MS-kantstansen. I själva fickan kan man placera några goda chockladbitar, tepåsar eller annat som man vill ge bort.

Det var denna lilla rapport!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar