lördag 25 juni 2011

Arkiv: Björn 50år - Maj

Hipp Hipp Hurra!

Att fylla ett halvt sekel är inte varje dag man gör, kanske bara en gång i sitt liv! Det är ju alltid lite svårt att göra kort till det manliga könet, fast är de lite äldre så "tål" de nog lite blommor och bling bling i alla fall!

Detta kortet gjorde jag till Björn till hans 50-årsdag.

Själva kortet är av svart cardstock. En bit mörkrött cardstock i bakgrunden. Stämplat ett roligt motiv som är något handskrivet brev, därpå embossat ett guldhjärta. Chalkat alla kanterna. En liten Grattis bit instucken under. MS-kantstansen har stansat en kant. En tag nerstucken med en bit natursnöre knutet i hålet. På denna Tagen står det "Hoppas din födelsedag blir lika speciell som du är". Blommor från Maria. Bladet från Magnolia. Banden och knappen är från min faster Lisa. Kommer inte riktigt ihåg vart jag köpte den lilla metallramen med Kram på.

Inuti har jag satt skumgummibokstäver. Alla bokstäver har lite 3D glaze och siffrorna 50 strödde jag lite guld embossingspulver på. Pappret är akvarellpapper som jag har ruggat kanterna på och chalkat med waulnut stain distressdynan.


Härligt att bli 50!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar