onsdag 15 juni 2011

Arkiv: Blandade kort - Februari

Hejsan igen!

Det e så roligt att gå igenom det jag har gjort. Jag har faktiskt varit ganska duktig och fotat allt jag gjort för jag visste väl att jag någon gång skulle vilja titta på det. Men så har korten hamnat i en folder på hårddisken och så blickar man aldrig tillbaka. Så just nu njuter jag av att blicka tillbaka och se vad jag har lärt mig för nytt. I februari pysslade jag lite blandat som följer nedan.

 Här gjorde jag en liten ´tag´till min farmor när vi gav henne en fotoförstoring på Signe i dopklänning. Jag hade köpt en ny blomstans och ville använda den. Sen har jag chalkat kanterna lite med waulnut stain dynan. Bakom blommorna sitter ett rutmönster som mina två följare känner igen?? En tejp som man använder när man sätter upp gipsväggar. Perfekt att bara dra en stämpeldyna med önskad färg över och klistra på.


 Jag hade köpt min första Magnolia stämpel, de är så fantastiskt fina! Men jag hade fortfarande inte en svart stämpeldyna med permanent färg, alltså inte vattenlöslig. Så jag kunde ju inte färglägga motivet med akvarellfärger då. Min lösning var att använda embossingdynan och köra med ett svartglittrigt pulver. Sen kunde jag måla!

Fast jag hade ju ingen bänk att stämpla så jag fick måla en, kanske sett snyggare!
Här har jag även använt min nya blomstans, stansat ut på akvarellpapper, målat med ljusrosa och sedan böjt blommorna medans de var fuktiga. När de torkat chalkade jag kanterna bruna med waulnut stain.

 Pysslade lite på insidan också, ett litet kort med Signe i. Detta kortet skickades till min Holländska kollega Brigitta som tack för en liten present Signe fick av henne.

 Ett litet kort jag pysslade med ett nytt papper jag hade köpt. Jag hade också införskaffat en ny stämpel med noter som är en bra bakgrund. Detta kort skickade jag till min kusin Pernilla på hennes födelsedag.

Detta kortet tycker jag är lite roligt av ett par anledningar. Jag hade varit i Halmstad hos min kompis Anna. Vi hade givetvis besökt en scrapbutik och jag shoppade på tok för mycket som vanligt. I alla fall. Hon visade mig en ´tag´hon hade knycklat ihop och sedan dragit distressdynan waulnut stain över och så blev det så där häftigt som på bilden, stämplade ett blått hjärta ovanpå som kanske är svårt att se på bilden. Kakservetten är färgad med en ljusblå stämpeldyna.

Det lila sammetsbandet väcker också gamla minnen. Det har jag fått av min mor, det låg i hennes sylåda. Sådana band knöt hon runt mina hästtofsar i håret när jag var liten. Sen har jag gjort hål och trätt band med pärlor på.

Det var allt för nu! Nu ska jag gå och göra lite nytta också. Signe är hos farmor Kerstin för idag ska jag till vårdcentralen och de ska skära mig i handen. Konstigt va, man brukar åka dit när man har skurit sig i handen...inte åka dit för att bli skuren.

Tjo hop!
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar