söndag 19 juni 2011

Arkiv: Påsk 2011 - April

Så var de då dags att visa mina resterande påskkort. Det blev ju som det brukar med julkorten, stressigt i sista stund. Men man kan inte bara skicka till en moster och inte till den andra så det var bara att bita ihop och måla på! Sen var det inte så farligt för jag älskar verkligen båda påskmotiven jag målade.

Mitt i produktionen så köpte jag in lite distressfärger, som många scrappare målar med. Så en del av korten är målade med akvarellfärg och en del med distress. Jag har nog inte riktigt än blivit kompis med distressfärgerna och när jag målade dessa korten hade jag nog bara köpt 5st olika.

Här har jag målat påskTilda med akvarellfärger, lagt en liten grå rand runt motivet som ger det lite djup. Bandet kommer från Börjes. Knapparna kommer från olika gömmor. Litet champange färgat hjärta och lite bling bling.

Även detta motiv är målat med akvarellfärger. Martha Stewart kantstans inköpt på Magnolia när vi var där och shoppade. Ett litet band och knappar från gömmorna. Blommorna har jag köpt av Maria som hon beställt på nätet. Ruggat kanten lite och motivet har jag chalkat med distressdynan.

Detta är också målat med akvarell. Här har jag bigat vänster kanten bak och fram. Sen satt i två öljetter och trätt ett band genom så när man öppnar kortet så är den kanten vikt. Köpte även en bladstans på Magnolia som jag har stansat lite på grönt papper. Blommor från Maria. Knapp från gömmor. Lite cremefärgad pearl maker på bladen. Givetvis stansat kanten med MSstansen.

Även akvarellmålat. Bandet kommer från Mimas i Halmstad. Kanten stansad med Fiskarsstans. Knapp från gömmor. Blommor från Maria. Bladen gjorda med stans. Lite pärlor med pearl maker, vet inte vad färgen heter. Kanterna på det gröna pappret och motivet har jag klipt med hörnstans, sen har jag chalkat dem med distressdynan.

Akvarellmålat. Kanter chalkade med distressdynan waulnut stain. Bandet från Börjes. Bladet från Mimas. Blommor från Maria. Knapp från gömmor.

Nu så börjar motiven som jag målat med distressfärgerna. Lite stickles på Tildas vingar. Bandet och bladet från Mimas. MS kantstans. Pearl maker.Blommor från Maria.

Jag bara älskar detta motivet. Hon är så söt när hon kramar kaninen hårt och myser.


Detta kortet är kaninen målad med akvarell och resten med distressfärger. Ville ha en grå/vit kanin och jag hade inte det i distressfärger.

Ja och så var påsken förbi. Jag tror nog att de som fick korten blev glada. Jag  hade i alla fall roligt när jag gjorde dem!

Lev väl och njut!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar