onsdag 29 juni 2011

Arkiv: Kort till 18 årsdag! - Juni

Härliga sommar!

Idag tänkte jag visa ett annat kort som jag har gjort på uppdrag av Annelie. Hennes son fyller 18 år i Juli. Det är inte lätt att göra kort till killar i den åldern! Det var mycket tankeverksamhet som gick åt för att skapa detta kort. Troligen för att jag är så oerfaren än så länge och inte har en massa kunskap och ideér på lager.

Men det var otroligt kul med en utmaning. Man kan ju inte ha en snuttig bild på en flicka på kortet, kanske inte heller massa bling bling. Sånt som en annan älskar.

Ett staflikort fick det bli, jag gillar att göra dem för det är ett läckert sätt att ställa upp kortet på när man har fått det tillsammans med sina presenter. Svart cardstock i grunden. Vinröd cardstock på det som jag har chalkat med distressdynan waulnut stain så klart. Sen ett läckert papper som matchade de båda cardstocken, givetvis också chalkat. Kanterna är sydda med svart tråd.

Hörnbitarna är kartongbitar jag köpt på ÖoB som jag har målat med crackle paint. Namn och datum har jag stämplat sedan chalkat kanterna. Pyntat med blommor och blad. En fräck jeansstjärna i beige som jag dragit distressdynan waulnut stain över för att ruffa till lite. En kakservett så klart! 18 år har jag tagit färdig text i skumgummi och målat med distressfärg black soot och sedan tagit på 3D glaze (tror jag det heter).

En liten tag döljer sig under kortet, där har jag stämplat Grattis i silverfärg. Ett silverband och natursnöre som håller fast en charm som det står Dream på, syns inte på bilden för den har hamnat upp och ner där. Tyckte att det passade bra till en kille som blir 18 år och har hela sitt liv framför sig, att inte fastna och tro att man inte kan något eller kan bli något - allt kan hända bara man vill och jobbar för det!

Annelie sa att kortet var precis Johannes färger, vilket gjorde mig glad!

Tack och hej!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar