tisdag 2 augusti 2011

Ännu mer jul mitt i sommaren!

Ännu ett semesterkort!

Där satt man i stugan på semestern och tänkte på julen, längtade lite efter julmusiken på radion. Testade en ny kortvikning och ni hittar beskrivningen till den här.

Ett mönstrat papper som viks som beskrivningen berättar. En vacker spets får pryda kanten.

En liten söt tomte som jag har färglagt lite mer som en vätte, han e för söt med sin lyckta. Givetvis har jag användt mig av distressed ink färger. Bladen har jag stansat med min kompis Emelies stans. Blommorna har jag köpt någonstans.

När du öppnar upp kortet har jag satt ett annat mönstrat papper i bakgrunden som jag har ruggat kanterna på samt chalkat med distressdynan walnut stain. En bit akvarellpapper med chalkade kanter och stämplat "God Jul önskar" på.

Blir ni inte lite sugna på stora vita snöflingor, granen kläs med härliga gamaldags julkulor och änglahåret sätts på julljusen....suck! Jag älskar verkligen julen.


Ho, ho, ho....

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar