torsdag 4 augusti 2011

Askur - världsvinnare i Paris 9 juli 2011 - Grattis

Askur - you are a winner!

When I veiw the statistics of this blog I can see I have visitors from many other countries! The countries that top is US and Germany (after Sweden of course), where scrapbooking is huge. But also other countries like Polen and Argentina. Facinating - why would they visit my blog, and how did they end up there? Anyway - you are all very welcome, I tend to write in Swedish - if no one says otherwise. I'm not even sure I know the different scrap terms to explain what I have done with the cards...

Nu så, tillbaka till Askur! Vem är han och vad har han vunnit? Svärmor ville ha ett kort att ge till uppfödaren av hennes två hundar. Ursula (uppfödaren) har måååånga hundar var av Askur är en i den flocken. Svärmors hundar är islänningar även så är Askur. Det hör man på namnet.

Askur har vunnit ett prestigefyllt och fint pris i Paris. Läs mer om det här. Där kan du givetvis läsa mer om Ursula och hennes hunduppfödning och alla valparna.

Så här ser kortet ut i sin helhet. Vad jag har gjort är att jag har startat med ett akvarellpapper som bas. Stämplat Magnolias stämpel "You are a winner" över hela pappret med distressdynan walnut stain. Sedan har jag använt en roströd chalk och chalkat rätt långt in på pappret men sparat lite vitt i mitten. Därefter ruggade jag kanterna som jag sedan chalkade med distressdynan walnut stain.

Jag stämplade Cheerleader Tilda med svart i mitten och sedan embossade jag några Magnolia stjärnor i nedre högra hörnet. Alla fyra stämplar är från Magnolia summer stamp club. Några halvpärlor ute i hörnen.

Den lilla vinnar rosetten har jag målat med distressfärgen faded jeans i olika styrka. Skrivit 1 med en embossingpenna och sedan lite guldembossing på. Det var ju viktigt att denna var så lik Askurs rosett som han vann som möjligt!

Bandet är från Börjes, nålen har jag köpt på Cafe Magnolia, pärlringen har jag fått av min kompis Anna. Knappen är från mina gömmor. Bladet från Magnolia. Blandade blommor av mina och Marias.

Namnet Askur har jag användt färdiga skumbokstäver, målat med en blå gelglitter penna så det glimmar fint. Här syns de tre guldembossade stjärnorna bättre också.

Insidan pyntade jag med akvarellpapper, kanterna stansade jag med fiskars stansen och sydde kanterna och chalkade dem med distressdynan walnut stain.
Lite natursnöre täckt med en blomma från Maria samt en halvpärla för att "blinga" lite på insidan också.


Det var jätteskoj att göra detta kort till Askur och hans husse och matte!


Vov, vov!

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar