tisdag 9 augusti 2011

Fler härliga småkort - billig scrapbooking!

Så var det dags igen!

För en ny skörd med "småkort". Jag gillar verkligen att göra dessa. Inte för att de går snabbare att göra, för det är inte så stor skillnad. Utan för att de blir så små och söta när de är klara. Tror att det blir många sådana här i framtiden.

Det första kortet har jag gjort åt svärmor. Hon skulle ha det ihop med ett ljus som hon skulle ge till sin syster som tack.

Vit cardstock där jag har stansat hörnen med fiskars hörnstans. En kakservett i bakgrunden. Vinröd cardstock med ett mönstrat papper med en stor ros på. Det  mönstrade pappret har jag ruggat och chalkat kanterna på med distressdynan walnut stain. Därefter sydde jag ihop det pappret med det vinröda.

En liten "Tack" stämpel på en bit akvarellpapper med vinröd cardstock i bakgrunden, monterad med 3D-kuddar.  Ett natursnöre som jag fäst i ett hål i hörnet så att hon kunde binda fast kortet i ljuset.

Rosor i olika färger. En nål som jag trätt ett vinrött band på. En knapp. Lite blad och en charm som det står "Made with love" på.

Ännu ett litet tackkort. Vit cardstock som grund och en mörkröd cardstock bakom det mönstrade pappret från Maja Design. Samma "Tack" stämpel som ovan, ett brunt band runt det mönstrade pappret, som för övrigt har ruggade kanter och chalkade med distressdynan walnut stain. Lite blommor, blad och knapp samt lite halvpärlor.

Nästa kort har jag gjort som ett stafflikort. Ett litet mini-staffli kort! Svart cardstock som grund, kommer inte ihåg vad det mönstrade pappret kommer ifrån. Jag har ruggat, chalkat och sytt alla kanterna. En liten hörnstans bit har jag fäst nere till vänster. Lite halvpärlor till höger. En stor spets som bakgrund. En fräck stor metall charm som en kungakrona med blommor, blad och knapp mitt på.

Så här ser kortet ut från sidan.

Stämpeln "Carpe Diem" får sitta som stopp nere. Den är stämplad med distressdynan walnut stain samt chalkat kanterna med samma dyna.

Nederdelen av det mönstrade pappret har jag bara fäst i 3 kanter så att det finns möjlighet att sticka in en tag att skriva sin hälsning på. I hålet har jag fäst lite natursnöre, sidenband och ett litet löv.


Det var dagens skörd av småkort!


Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar