måndag 29 april 2013

Enkel och rolig kortvikning med hemligt motiv

Tjenixen!

Nu ska jag snart börja jobba efter strax över 1 års mammaledighet. Det ska bli skönt på många sätt fast samtidigt kommer man ju missa massor av roliga saker som ens barn gör på dagarna. Vi får väl se hur mycket scrappat och bloggat jag hinner med då!? Blir ju trist om man ska överge bloggen helt...

Idag ska jag visa denna härliga vikning igen. Den tycker jag är väldigt rolig att göra och den är väldigt enkel. Här har jag tagit en vit cardstock som bas och på insidan klätt med ett "jeanstygspapper", på flärparna har jag satt ett gulligt mönsterpapper med hjärtan. Stora röda blommor med lite röd stickles på och en gardenia i mitten. En söt liten metallcharm som passade de röda blommorna. Längst ner lite vita utstansade blommor med varsin rinestone i mitten.

På insidan satte jag motivet i stället! Som en liten överraskning. Stämplade en gratulationshälsning på sidan istället.

Motivet i närmare vy. Lilla söta Tilda med en kissekatt i famnen. Följde färgen på papprena till Tildas kläder. Tuff liten tjej!

Hoppas jag inspirerar någon att göra denna enkla kortvikning!


Tack och hej för idag!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar