onsdag 24 april 2013

Nu är det väl dags för lite JULKORT!!

Hejsan!

Det är ganska skönt att inte behöva stressa i sista sekund med att scrappa julkort. Här har jag gjort några enkla julkort som kanske kan inspirera. Skickar man en si så där 30 julkort så tar det tid ändå även om de är enkla.

Kortet är 4x12 inch. Biga på 6 och 3. Vik som ett Z. Jag har valt att embossa ett motiv i guld. En ros och några grankvistar fick bli prydnaden.

Insidan har jag ett mönstrat papper som jag har stansat kanten med Martha Stewarts kantstans.

Jag har valt att använda samma sorts die till både framsidan och insidan för att ge ett helhetsintryck. Det är dock en storlek mindre på insidan för att göra det enklare att passa in den. Här är ett annat mönstrat papper, lite variation kan man ju ha.

Här är ett annat mönstrat papper. Gjorde 3 varianter. Mest för jag själv inte skulle bli uttråkad. De som får dem får ju ändå bara ett så man hade ju kunnat göra alla likadana.


God jul i förskott då!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar