lördag 20 april 2013

Enkla scrappade kort med tårtor

Hejsan!

Jag lärde mig ett annat enkelt kort när jag var iväg hos Maria och hennes kompisar i Göteborg. Dessa häftiga tårtkort! De är enkla, det går inte åt så mycket material, man kan rota i sin "slattebitslåda" för tårtbitarna. Jag tycker de är supersöta och roliga att göra så det blev några stycken gjorda när jag kom hem.

Här är ett i blå toner. Man klistrar dit papprena och ritar sedan runt för att ge tårtan en profil.

Sen kan man ju välja själv om man vill rita något runt kortet. Här försökte jag nyttja krussidullerna på den nedersta pappersbiten och göra ett liknande mönster som tårtfat och hörndekoration.

Detta pappret är rosa men blir lite mörkt och dystert, tror det är lite dåligt ljus när jag fotar ibland men ändå är inte blixten intresserad av att vara med.


Det var dagens tårtkort!

/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar