fredag 19 april 2013

Enkla grattiskort

Hallå där glada scrappare och andra!

Idag blir det en snabb visning av enkla grattiskort. Var på en scrappträff hos en kompis och med hennes scrappkompisar. Jag brukar ju snöa in på handmålade motiv och massa lull-lull på korten. Så den här träffen var nyttig för mig för många av dem gjorde enklare och väldigt fina kort. Så när jag kom hem så satte jag igång kursen för mig själv "gör enkla grattiskort"!


Här är det första. Grön cardstock och 3st fyrkanter med matchande gröna mönstrade papper. Kanterna ruggade och chalkade jag. Band ett natursnöre och ett guldsnöre runt den ena fyrkanten. Fäste fyrkanterna med 3D kuddar.

Nästa kort fick gå i en brun nyans.

Två rosa kort. Fotona blev mörka och konstiga så det rosa pappret ser inte rosa ut.


Nu har jag tränat lite på enkla kort också!


/Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar